Yunanistan Selanik Gezi Rehberi


Herkese selam arkadaşlar,
Geçtiğimiz haftalarda  aranızda hatırlayanlar olacaktır uzun bir avrupa seyahatine çıkmştım.
Yaklaşık 20 gün boyunca tam 14 ülke ve 17 şehir gezip yurda döndüm.
Özellikle instagram hesabımda bu geziyle alakalı bir çok mesaj aldım.
Kısa sürede nasıl böyle gezdiğim ile alakalı ve ayrıca çekmiş olduğum fotoğraflarla da alakalı...

Evet şimdi bu uzun geziyi kaleme alma vakti geldi diye düşünüyorum ve ilk durağım Selanik postu ile karşınızdayım.
Selanik hakkında biraz bilgi vermeden evvel size gitmiş olduğum turdan ve fotoğrafları nasıl ne ile çektiğimden bahsetmek isterim.
Arkadaşlar muhakkak bir çoğunuz duymuşsunuzdur diye düşünüyorum ama burada tekrardan bahsetmek istiyorum.
Edkiden Istanbul’dan kalkan trenler vardı ve bu trenler ile avrupayı gezebiliyorduk. Şimdi ise ne yazık ki böyle turlar kalmadı fakat yerini daha konforlu ve ekonomik olan otobüs turları aldı.
İşte benim de bu seyahatimde kullanmış olduğum tam da buydu!
Tourbulans ile yolculuk yaptım ve inanın ki öncesinde çok endişeliydim fakat bu endişe otobüse bindiğim ilk anda kayboldu.
Gerçekten düşündüğümden çok kolay oldu ve yepyeni dostluklar edindim.
İlgilenenler ve daha kapsamlı bilgi için  ben buraya linki bırakayım tıklayın!
Tourbulance 14 Ülke 17 Şehir
Gelelim fotoğraflara...
Arkadaşlar instagram üzerinden bu konuyu çok kez cevapladım ve buradan da tekrar etmek istiyorum.
Uzun zamandır fotoğrafları makine ile çekmiyorum makine yerine telefon kullanıyorum.
Tatilim boyunca da HTC ‘nin yepyeni modeli olan HTC U12 plus’ı kullandım.
Yani fotoğraflarımı bununla çektim.
Edit kısmına gelirsek eğer lightroom ve bir çok app ile fotoğraflarımı editledim.
Yine burada
Fotoğraflarımı Nasıl Editliyorum görebilirsiniz.



Selanik Gezi Notları
Selanik ülkemize sınır komşusu olma özelliğinden dolayı hafta sonları bile gezilebilecek bir şehir.
Aynı zamanda Yunanistan’ın ikinci en büyük kenti. Atina tarih dokusu ile ön plandayken festivaller, hareketli yaşam tarzı ve sanat etkinlikleri sayesinde Selanik Yunanistan’ın kültürel başkenti.
Selanik şehrinin adı Yunanca Thessalos ve Niki kelimelerinin birleşiminden gelmekte. Anlamı ise Thessalian Zaferi. Adını Makedon prenses aynı zamanda Büyük İskender’in kız kardeşi Thessalonike ‘den almakta.




Selanik’te nereleri görmek gerek.
Şimdi ise sırada, Selanik’e geldiğinizde görmeniz gereken yerleri listeleyeceğim.
Hepsini, sırası ile rota halinde anlatacağım.
İlk durağımız şehir merkezi olacaktır.
Şehire indiğiniz anda kendinizi bir anda İzmir’de sanabilirsiniz.
Evet; özellikle İzmir kondon’a benzerliği ile Selanik sizi yurdunuzdaymış gibi kucaklayacaktır.
Şehir merkezinde gözünüze ilk çarpacak olan Selanik’in simgesi Beyaz Kule’dir. 15.yy’da Osmanlı Padişahı II.Murat döneminde Mimar Sinan tarafından yapılmış.
Beyaz Kule ayrıca hapishane olarak da kullanılmış.
Kulenin içerisinde pek tarihi bir ayrıntı olduğu söylenemez. Ancak döneminin anlatıldığı videolar gösteriliyor ve Türkçe – Yunanca çeviri desteği de sunuluyor.
Bundarın dışında Atistoteles meydanı yine şehrin popüler meydanlarından olup buranın çevresinde keyifle uzonuzu içip kalamarınızı yiyebileceğiniz bolca taverna ve restoran bulabilirsiniz.

 Atatürk’ün Doğduğu Ev
Selanik’e giden her Türk’ün ilk adım atması gereken yer hiç şüphesiz Atatürk’ün 1881 yılında dünyaya geldiği ve şu an halen daha müze olarak kullanılan Atatürk’ün Evi’dir.
Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün doğup büyüdüğü, çocukluk ve gençlik dönemlerinin büyük bir bölümünü geçirdiği, aynı zamanda memleketimizin hür bir irade ile yönetilmesi için yol arkadaşları ile beraber karar verdiği bu tarihi ve eşsiz ev, günümüzde Atatürk Evi Müzesi olarak Selanik’te hizmete açılmış.
Bu evin bahçesinin avlusunda halen daha Selanik Başkonsolosluğu’muz görev yapıyor. Bahçeden giriş yaptığınızda, Atatürk’ün babası Ali Rıza Efendi’nin kendi elleriyle diktiği ve halen daha bahçede bulunan eşsiz güzellikteki bir ağaç sizi selamlıyor.
Bodrum katı ile beraber 3 katlı bir avluda yer alan bu ev, her sene binlerce turisti ağırlıyor. Evin mutfak bölümünde Atatürk’ün gençliğini temsil eden, salon kısmında annesi Zübeyde Hanım’ın ve kendisinin son halini temsil eden bal mumu heykelleri de yer alıyor.





Youtube Kanalımda Selanik Videomu izleyin! 

0 YORUM