Topla Valizi Roma'ya Gidiyoruz! - Roma Tatili

onur erol

Bu kaçıncı Roma seyahatim ben bilemiyorum fakat her defasında aynı coşku aynı heyecan ile topluyorum valizimi Roma'ya...
Tabii ki bir çok ülke bir çok şehir gezdim, görmediklerim de var mesela! Çoğuna göre gitmediğim görmediğim yerleri değerlendire bilirdim belki de ama ben Roma'cıyım, Romalıyım.
Her sene 2 defa mutlaka gitme arzusu içinde buluyorum kendimi; sanki memlekete gitmişcesine...
Bu yüzden ayrıdır ben de Roma..

via cavour
Fiumicino hava limanından otobüs ile evimize doğru yol alıyoruz. Otobüs tercih etmemizin nedeni ise tren yolculuğundan hem daha ucuz hem de daha hızlı olmasıydı. 
Evimiz ise yukarıdaki gördüğünüz noktada yer alıyor. Sağımız Kolezyum, solumuz via Nazionale, arkamız da ise Via Venezia!
Bulunduğumuz bölge Monti bölgesi belki de semti demeliyiz. Daha ayrıntılı bilgi verirsem Via Cavour diyebilirim.
Hemen Metro çıkışı :)
Neden burası derseniz her yere yürüme mesafesinde.
Roma'da isem eğer her yere yürüme mesafesinde olmam lazımdı çünkü.

roma

Şansımıza hava şahane!
 Eve valizleri atar atmaz muhteşem havanın tadını çıkarmak ve şöyle tarihin sırlarına karşı buz gibi biramı yudumlamak için Piazza Navona'ya doğru yürümeye başlıyoruz.

Uzun uzun Navona ve diğer yerlerin tarihine girmeyeceğim buraya defalarca seyahat ettiğimden dolayı Roma ile ilgili  bir çok blog yazım bulunmakta ama şöyle bir şey yapacağım eğer bu postlara göz atmak isterseniz BURAYA tıklayıp, geziden yeme içmeye tarihten modaya kadar yazdıklarımı okuyabilirsiniz.



roma travel


onurollstyle

Eve dönüş yolunda üzerimde görmüş olduğunuz Glatyatör mutfak önlüğünü alıyorum belki youtube kanalımda ki yemek tarifi videolarım da giyerim ne dersiniz:)
Neyse sabırsızlanıp hemen üzerime geçirip bir story patlatıyorum oracıkta ve haliyle instagram'da ve baya ilgi çekiyor bu fotoğraf!!!
Fotoraftaki ben değil tabii ki önlüğüm:)))
Beni instagram'dan takip edenler çok iyi bilir ki yolüstü fotoğraflarım baya meşhurdur.
Altta görmüş olduğunuz kare ve buradaki bir çok kare dönüş yolunda çekilmiştir.

Roma'da İlk Akşam Yemeği
Roma'da artık benim için klasikleşen bir mekan Ai Tre Scalini!
Buranın samimiyetini, atmosferini ayrıca konum itibari ile özellikle gece eğlenmek için kolezyum yanındaki Coming Out Roma'ya yakınlığını seviyorum.
Çünkü; her akşam genelde takıldığım yer burası oluyor!
İster gündüz içkisi için, isterseniz akşam atıştırmalık veya yemek için tercih edebileceğiniz şahane lokal bir yer burası.
Eğer akşam gidecekseniz rezervasyon yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim çünkü cidden uzun süre beklemek zorunda kalabilirsiniz.
Ai Tre Scallini'de tercihimizi kırmızıdan yana yaptık.
Masada bir yerlerde gözünüze bira çarpıyorsa bilin ki o da benim başlangıcımdır :)
Yemek tercihimizi ise kabak çiçekli  Risotto ve buranın meşhur köftesinde yana kullandık.
Şarap ise Roma tabii ki:)
roma monti

En Ucuz Roma Seyahati
Bu seferki Roma seyahatinde öyle akşam yemeklerine çok para harcamadık. Sadece ilk geceye özel olarak burada yemeğimizi yedik. İkinci gece için sadece bir şeyler içmek için uğradık.
Bu sefer çok ekonomik bir tatil oldu desem yeridir, Airbnb 'den istediğimiz yere yakın bir ev kiralık.
Ev tutarken özellikle kullanılabilir bir mutfağı olması önemliydi.
Haliyle Euro kuru almış başını gidiyorken her akşam yemek için onca para harcayamazdık haliyle...
Bu sebepten dolayı ilk işimiz bir süper markete gidip hem kahvaltılık hem de akşam yemeği için alışveriş yapmaktı.
İnan ki bu bölüm daha güzel oldu!!
Hem istediğimiz şeyleri hazırladık hem de paramız cebimizde kaldı!!
Bu demek değil ki dışarıda oturmadık tabii ki en güzel teraslarda ve kafelerde oturduk hatta sokak lezzetlerinin de tadına baktım ama tam bir İtalyan gibi:)

roma
Buraya defalarca gelmeme rağmen, tarihi ile müthiş Roma sokaklarını gezmek oturup bir yerde kahve içmek inanın ki benim için bambaşka bir duygu.
Dünyanın en pahallı şehrinde en pahallı restoranında yemek yemekten inanın ki daha değerli, sıradan basit bir cafe de oturup kruvasan yemek ve espresso yudumlamak.











Roma Gezmekle Bitmez!
Roma'da kaldığımız gün boyunca pek öyle planlar yapıp şuraya da gidelim buraya da gidelim demedik. Zaten şunu belirtmek isterim ki görmek istediğiniz veya listenizde olan bir çok yer birbirine çok yakın o yüzden de ister istemez bir şekilde ya önünden geçersiniz ya arka sokağından.
Hal böyle olunca ben de instagram hikayelerim için güzel bir kolaj hazırlama fırsatı buldum ve ara ara yol üstünde görmüş olduğum yerlerde oturdum ara ara ise elime bir sandviç alıp şehrin içinde kaybolmaya başladım.
Eğer Roma'ya dair hikayeleri izlemek isterseniz sizi BURAYA alayım.
roma da yemek
Çok yorulduk şöyle açık alanda güzel bir öğlen atıştırmalığı yapalım derseniz, sizin için Caffe Vitti'yi önerebilirim. Hem lokasyon olarak hem de yemekleri harika bir yer. bu yüzden biz de burada oturup ton balıklı pizzamızı beyaz şarap ile taçlandırdık.


onur erol

Hem instagram için poz verip hem de şehrin büyüsüne kapılmak Roma'da başka! Yolunuz sizi nereye çıkarırsa çıkarsın mutlaka gözünüze çarpan bir güzellik ile karşılaşıyorsunuz burada!
İsterseniz benim gibi sırt çantanıza 3-5 kombn koyup bir günde fotoğraf çektirin isterseniz uzun soluklu gezi planınıza her güne başka kombin giyip şehre hakim olun!
Ama ne yaparsanız yapın inanın ki kötü olma ihtimaliniz yok.


Aşk Çeşmesine Karşı Kahve Keyfi
Fontana di Trevi yani Aşk Çeşmesi Roma tatilinin belkinde en uğrak yeridir.
Orada olup  dileklerinizi dileyip para atarkengüzel bir fotoğraf karesi paylaşmayı herkes ister! Fakat gittiğnizde ne yazık ki hayal ettikleriniz ile karşılaşamayacaksınız.
Çünkü sizin gibi düşünen binlerce insan orada olup aynı hayalin peşinden koşmak için gelmiş olacaklar!
Ama ille de böyle bir pozum olsun, çevrede kimsede olmasın isterseniz sizin için bir tüyo verebilirim. Sabah çok erken saatte 07:00 - 08:00 arası orada olursanız işte o zaman o hayal ettiğiniz fotoğraf ulaşmış olursunuz.
Yok ben kalkamam derseniz de benim gibi terasta o manzarının hakkını veren bir fotoğraf payalaşabilirsiniz! üstelik kahvenizi yudumlarken :)
Yerin adını da unutmadan yazayım Relaris Fontana Trevi :)



Roma'ya gelince mutlaka Vatikana Uğrayın!
Roma denince Vatikan olmadan olmaz tabii ki! Buraya yolunuzu düşürecekseniz eğer, mutlaka Vatikan'a bir tam gününüzü ayırmanızı tavsiye ederim. Özellikle erken saatlerde gelmeye özen gösterin çünkü inanılmaz bir sıra ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Bir de unutmadan şort, askılı tişort ve mini etek giymeyin!
Ayrıca Buraya kadar yolunuzu düşürdüyseniz Sistina Şapel'ine kesin girin! bu yüzden tam gün dedim çünkü baya uzun bir yolculuk sizi bekliyor olacak.
Çevrede işportacı bir çok kişi size bilet soracaktır ve büyük rakamlara satılıyor bu yüzden gideceğiniz tüm yerlein biletlerini önceden book etmenizi tavsiye ederim bir de mutlaka Roma Pass almanızı şiddetle tavsiye ederim. 
hem ulaşım hem de ücretsiz bir iki müze girişi için :)
vatikan


onur erol

roma car

Evet bir Roma gezimizin daha sonuna geldik. Elimden geldiğince size yazmak istedim ama daha fazla detayı önceki postlarımın olduğu linke ( yukarıda ) tıklayarak ulaşabilir, orada olduğum zaman içindeki videolara ve diğer postlara intagram'dan ulaşabilirsiniz.

























0 YORUM