MEYRA I KİTAP



Merhabalar,
Bugün sizlere uzun zamandan sonra yeni romanını yayınlayan Sinan Akyüz'ün eseri Meyra'dan söz edeceğim.

Beni yaşanmış hikayeler her zaman derinden etkilemiştir.Hele de bu savaşta yaşanan acıları anlatan bir romansa.Bosna savaşında kadınların,erkeklerin,hatta çocukların yaşadıklarını sarsıcı bir biçimde anlatmış sayın Akyüz.İnsanlık dramının en acımasız şekilde yaşandığı Bosna'da olanları okurken insan olmaktan utanır oluyoruz,bunları yapanlar insan olamaz diye isyan ettiğimiz zamanlar olurken,acaba bunları yaşayanlar bu utanca ve acıya nasıl dayandılar diye düşünmeden edemiyoruz.


Roman oldukça kalın olmasına rağmen,akıcı ve sürükleyici diliyle,merak uyandıran olayları sayesinde oldukça kısa sürede bitirdim.Tüylerimi diken diken eden kitap resmen tarihi bir belge niteliğinde.Bu insanlık ayıbından haberdar olan tüm dünya milletlerinin de kör sağır ve dilsizi oynamaları da ibretlik olsa gerek...

Avrupa'nın orta yerinde,tüm dünyanın gözleri önünde gerçekleşen 20.yüzyılın en büyük trajedisine,Bosnalı müslümanların soykırımına odaklanırken,bu soykırımda yaşananları sadece siyasi yönden gözler önüne sermekle kalmıyor,iki insan arasındaki ilişkilerin de nasıl değiştiğini ustalıkla gözler önüne seriyor.

Romanı okuduktan sonra ilk aklıma gelen ne kadar şanslı olduğumdu.Ne bu acıları yaşadım,ne de yaşayan bir yakınım oldu.Gerçekten insan ruhunda tamiri mümkün olmayan yaralar açabilecek insanın kaldırabileceğinden çok daha ağır yükler bunlar,yürekleri dağlayan...Hayatımızda lafı bile edilmeyecek olaylara üzülen bizler,çok daha ağır yüklerle yaşamak zorunda kalanları hiç aklımıza getirmiyoruz.Elbette herkesin derdi kendine ağır ama bizden de beterleri olabileceğini düşünerek yükümüzü bir nebze de olsa hafifletebiliriz diye düşünmeden de edemiyorum.

Sayın Akyüz,çoğunlukla Bosna'da yaşananları kaleme alıyor son romanlarında,ama başka konularda da romanları bulunmakta.Ben tüm romanlarını okudum ve hepsinden ayrı keyif aldım.Bir diğer romanı olan İncir Kuşları'nı da öneririm.

Hayatınızda hep huzur olması dileklerimle
Feyza Tanyolaç


0 YORUM