Bulgaristan'ın Gözdesi Bansko ve Jazz Festivali - Bulgaristan Gezisi

Mehana Bansko

Sofya'dan sonra Bansko'ya doğru yol almak için erken saatte koyuluyoruz yola....
Bulgaristan'daki ilk durağımız Sofya postunu okumak için BURAYA tıklayın.
Yaklaşık 2 saat sürecek olan yolculuğumuz için transfer aracının en cam kenarına yerleşip en sevdiğim şeyi yapıyorum yol boyunca ...
Önümden hızla geçem araçlar ve Bansko'ya doğru yaklaşırken araçların yerini alan kocaman dağlar ve eteklerinde çamlar.
Doğanın içinde olmak ne güzel diye düşünüyorum izlerken aracın penceresinden dışarıyı...
Ne güzel kuş olmak, bir ala geyik olmak...
Düşlerimden uyandığımda Bansko'ya varmış olduğumuzu anlıyorum.
Otelimize yerleşmeden önce buraya Bulgaristan'a geldiğimden beri hep arzu ettiğim gibi hem otantik, hem yöresel hem de tam Bansko'lu olan bir restoranda öğlen yemeği molası veriyoruz.

Mehana Bansko

İşte bu güzel mekanın adı Mehana Bansko!
Aslında buraya taverna desek de tam yeridir lakin buradan bahsetmeden önce biraz Bansko'dan bahsetsem çok daha iyi olacaktır.

Bulgaristan'ın Kayak Merkezi Bansko!

Bansko Bulgaristan'ın Prin dağı'nın eteğinde, Glazne Nehri'nin iki yanına kurulmuş en ünlü kayak beldelerinden biridir.
Biz gerçi buraya yazın geldik ama yazları da Bansko gerçekten hareketli!
Özellikle otellerin yaz için havuzları, tenis kortları ve tüm açık mekanları ile yaz -kış Bansko yaşayan ve turistlerin gözdesi bence!

bansko

Kaldığımız yerden şimdi ilk durağımız olan mekandan bahsedebilirim! Eğer yolunuzu Bansko'ya uzatırsanız mutlaka Mehana Bansko'da bir öğlen veya akşam yemeği yemenizi tavsiye ederim. Gerçi biz öğlen uğradık lakin akşamları daha güzel olabilir özellikle canlı müzik varsa tadından yenmez:) Biz burada ortaya karışık ızgara siparişi ettik ve Ivo'nun tavsiyesi ile ev yapımı incir rakısı da söyledik ama benim için biraz fazla keskindi bu yüzden ben biramla daha mutlu oldum.

Bankso'da bir çok mekan sıcaklığı ile sizi karşılıyor olacaktır eh bahsettiğim gibi burası bir kayak beldesi olduğundan dolayı mekanların içleri sizi sarıcak ve kucaklayacak sıcaklıkta döşenmiş ama bunların haricinde özellikle burada geceleri fazla hareketli oluyor.
Barlar ve gece klüpleri yaz kış hep açık ve çok keyifli!

Sohbetlerle ve çekimlerle baya uzun süren öğlen yemeğimizin ardından otelimiz Kempinski Hotel Grand Area Bansko'ya  doğru yol aldık. Bu arada Bansko çok büyük bir yer değil bu yüzden hemen hemen her yer yürüme mesafesinde..
Kaldığımız otel buranın belkide en güzellerinden biriydi:)
Ve belkide Bulgaristan'da olduğum süreç içerisinde en çok burada fotoğraf çekilmiş olabilirim.

Odaların içi ve teraslar oldukça geniş manzara ise enfes kesici!
Ah bir de kışın karlar altında düşünüyorum da gerçekten paha biçilemezdir..
Otele varır varmaz ilk işim her zamanki gibi mini bardan bir soğuk bira kapıp önce bir keyif molası yapmak oldu.
Sonrasında balkondan beni çağıran havuzun tadını çıkarmak için hemen tabii ki soluğu aşağıda aldım.

Yukarıda da yazdığım gibi burada süper fotoğraflarım oldu daha fazlasını instagram'da muhakkak göreceksinizdir!
Hala instagram'da beni takip etmiyorsanız tam da ŞURADAN ( @onurollstyle ) takip edebilirsiniz.
Ayrıca Bulgaristan gezimizle alakalı birkaç Reels videosu da sizi bekler!

Bansko Jazz Festivali

Bansko'ya geldiğimizde harika bir festival ile karşılaştık!
Geleneksel olarak uzun yıllardır yapılan Bansko Caz Festivali tam da bizim orada olduğumuz zamandı ve bu harikaydı...
Dünyanın hemen hemen her yerinden hatta Türkiye'den sevgili Bilal Karaman'ında olduğu harika bir organizasyonun içinde bulduk kendimizi.
Altta hem bizim tatil ekibi hem de Bulgaristan ekibi ile harika ve neşe dolu fotoğrafımızı paylaşıyorum ve ekliyorum...
Ah nasıl güzel bir gündü!

Bansko'da harika bir gün, harika bir gece yaşadığımızın ertesi günü  hem gündüz gözüyle şehri şöyle bir gezelim hem de instagram için fotoğraflar çekelim istedik.
Ama öncelikle kahvemi içmem lazımdı!
Burada da Italya'da olduğu gibi kahve otomatları sokakların köşe başlarında size göz kırpıyor!
Güne daha iyi aymak için hemen kendime bir espresso kapıyorum ve yol üstünde hem hikayelerimi paylaşıyor hem de fotoğraf için güzel köşeler aramaya koyuluyorum...

Yolumuz uzun bu sefer Sandanski'ye gidiyoruz!
Bir sonraki postumda Sandanski ama öncesinde sevgili Ivo'nun köyüne gideceğiz.
Harika bir post daha sizi bekliyor olacak bekleyin.