Kitap Önerisi: Kalbimin Can Mayası I İclal Aydın


Herkese merhaba...
Karantina döneminin benim için en büyük faydalarından biri de okuduğum kitap sayılarındaki artış oldu.
Okuduğum kitaplar bana bir şeyler katarken bazen de yüreğimin derinliklerine kadar inip derin izler bıraktı.
Size son okuduğum, İclal Aydın'ın kaleminden satırlara dökülen Kalbimin Can Mayası' kitabından bahsetmek isterim.
Kitabı okurken bana hissettirdiği ve benden götürdüğü çok şey oldu.
Roman'ın genel lokasyonu Ayvalık olmasına rağmen,  geriye dönüşlerle farklı mekan ve zamanlara da yolculuklar yapıyor.
İlk satırları okurken siz de bu yolculuğa şahit oluyorsunuz.
Roman içindeki karekterler bazen yüzümüze tebessüm ettirirken zaman zaman hüzün bazen ise kızmanıza sebeb oluyor.
Roman içindeki hissiyatlar son derece duygularıyla yansıtılmış ve karakterlerin her biri için ayrı ayrı ayrı 'ben olsaydım ne yapardım? ' sorusunu kendinize ister istemez soruyorsunuz.

Son dönemlerde okuduğum en özel kitaplardan biri buydu ve bu yüzden bunu burada yazmak ve sizinle bu duygularımı da payalaşmak istedim.
Genel olarak roman okurken kahramlardan son derece etkilenir ve onlarla bir kurarım.
Burada da bir taraftan kitabı bitirmek isterken diğer taraftan sayfaların bitmesini ve kahramanların beni terketmesi hiç istemedim.
Kalbimin can Mayası'nın konusundan biraz bahsedecek olursam;
Üç kızkardeş olan Türkan, Dönüş ve Derya'nın hayat hikayesi anlatılmakta.
Tabii ki onların hayatlarına giren diğer kahramanlarla kesişen yolları da sürprizlerle yoğurarak bizlerin beğenisine sunuluyor.
Karakterlerden en kendime yakın hissettiğim ise Defne oldu.
Bazı düşüncelerine ve kararlarına katılmadığım zamanlar da olsa, kendi ruh halime, karakterime en yakın onu buldum.
Erkek kahramanlardan ise Kartal beyin dik duruşu, sevdiklerine sahip çıkışı ile gönlümde taht kurdu desem abartmış olmam sanırım.
Diğer kahramanlardan ise Kiraz ve Mine de farklı davranış ve söylemleriyle de helal olsun dedirtti çoğu zaman.
Sizlere daha fazla ipucu vermeden kitabın konusu hakkında söyleyeceklerimi burada noktalıyorum.

Bu roman, Üç Kız kardeş romanının devamı ...
Eğer okumaya karar verirseniz önce ondan başlayın derim.
Ben bu kitabı okuduktan sonra öğrendim.
Şimdi sırayla diğer kitaplarını da okuyacağım yazarın.
Sonra da sıra Unutursun romanına gelecek, bir diğer merak ettiğim romanı.
Kalbimin Can Mayası'nda anlatılan bir hikayenin Unutursun romanının konusunu oluşturduğunu öğrendiğimden beri okumaya can attığım kitaplar arasında artık.
Mükemmel bir roman çıkmış ortaya, ellerinize sağlık sayın İclal Aydın..



0 YORUM