THASSOS ADASI GEZİSİ - ONUROLLSTYLE


Herkese merhaba, 
Komşumuz Yunanistan'a sık sık aralıklarla gittiğimi hemen hemen herkes biliyordur! Özellikle İstanbul'da yaşıyor olmam ve gerekli ulaşım koşullarının rahatlığından dolayı Yunanistan benim için bir uğrak yeri haline geldi!
İster kendi aracınız ile isterseniz otobüs ile saatler sonra Yunanistan'da olmak harika...
Geçtiğimiz günlerde yine yeniden soluğu komşumuz Yunanistan'da aldım.
Daha evvel Atina, Selanik, Dedeağaç, Komotini, İskeçe ve Kavala sonrasında bu kez rotamı Yunanistan'ın en yeşil adası olan Thassos Adasına çevirdim.
Thassos Adasına nasıl gidilir ve buralarda neler yapılır yazmadan evvel 'yazı okumayı sevmiyorum video olsa izlerdim' diyenler BURAYA tıklayıp Thassos gezi vlogumu izleyebilir.
onurollstyle

Thassos Adasına Nasıl Gidilir?

Yukarıda da belirttiğim gibi eğer benim gibi İstanbul'da yaşıyorsanız Yunanistan gerçekten kapı komşunuz. Daha önceleri özel araçla defalarca gitmeme rağmen son birkaç seyahatimi artık İstanbul'dan kalkan otobüslerle yapıyorum. 
Metro Turizm'in her gün sabah 10:30 ve akşam 22:30 olmak üzere Tekirdağ yolu üzerinden; İpsala sınırını geçerek Dedeağaç, Komotini, İskeçe, Kavala ve sonrasında ise Selanik seferleri bulunuyor.
Thassos'a ister Kavala'dan ister İskeçe ( Xanthi ) üzerinden gidebilirsiniz.
Ben sabah saat 10:30 otobüsü ile hareket ederek yaklaşık akşamüstü saat 17:30 gibi İskeçe'ye vardım.


yunanistan otobüsthassos feribot
İskeçe'ye varır varmaz buradan Keromoti'ye kalkan otobüs ile tek bilet 4,5 Euro alıp 2 hat değiştirdim.
Bu arada unutmadan eğer İskeçe'ye ( Xanthi ) geldiyseniz muhakkak burada en az bir gün konaklamanızı tavsiye ederim. 
Özellikle eski şehir hem fotoğraflık hem de genç nufüsun yoğunluğundan dolayı harika mekanlara sahip!
Devem edelim yolculuğumuza :)
İskeçe'den Keramoti'ye varmak yaklaşık 40 dk kadar sürüyor. Buradan ise ada hemen ötede :)
Keramoti'ye varır varmaz karşınızda rengarenk kocaman feribotları görüyorsunuz!
Bizde hemen il kalkan feribota atlayıp Thassos'a doğru yola çıktık.

greece

Feribot yolculuğumuzda manzaramıza ve bize eşlik eden martılara selam çakıp, yol için yanımıza altığımız böreklerimizi onlarla paylaştık.


thassos adası

İşte karşımızda Thassos ( Taşöz ) Adası

Yunanistan'ın bilindik adaları olan Mikanos ve Santorini'den bambaşka bir ada Thassos!
Gerek yeşillik bakımından çok olması gerek ise buranın halkının samimiyetinden dolayı çok sevdim burayı...
Adanın en büyük özelliği mermercilik hatta Osmanlı döneminde tüm mermerler bu adadan İstanbul'a kadar gelirmiş..
İkinci özelliğinden biri ise çam yoğunluğu olduğundan dolayı çam balı meşhur!
Hızlıca şehri şöyle bir geziyorum!
Karşıma pencerelerinden sardunyalar sarkıtılmış şirin evleri ve pembe - beyaz sardunyalı sokakları açılıyor...

Yukarıya Thassos Adası vlogumu ekledim hızlıca geçiş yapıp şimdiye kadar ki yolculuğumu izleyebilirsiniz :)

Yol üstünde beni bu el boyaması taşlar karşılıyor ben de hemen fotoğraflayıp saklıyorum! Belki günün birinde bana da ilham olur ve ben de boyarım diye.
thassos street

Thassos Plajları
Thassos yukarıda bahsettiğim mermer zengini altyapısından dolayı buradaki plajların bir çoğu mermer tozundan!
İnşallah bir sonraki sefer gideceğim bu sefer ne yazık ki adanın arka tarafında kalan mermer plajına yolumu düşüremedim ama kaldığımız ön yüzünde çok güzel plajlara gittik.
thassos plajları




Gittiğimiz ve aklımda kalan plajlarıdan biri olan TARSANAS gerçekten beni hem dekoru hem de atmosferi ile etkileyenler arasında!
Bunun dışında tüm sahil boyunca bir çok işletmeye ait plajlar bulunuyor ve işin en güzel tarafı bu plajlara hem girişler ücretsiz hem de şezlong ve şemsiye parası ödemiyorsunuz.







thassos
Plaj yolu üzerinde bu küçük kiliseye rastlıyorum. o kadar minik ama o tatlı bir kilise ki hemen kendimi içeriye atıyorum ve bir mum yakıyorum. 
İnstagram sayfamda @onurollstyle bu video'ya ulaşabilirsiniz.

,


Ada bu kadar güzel olunca instagaram için de ister istemez güzel fotoğraflar çıkıyor! Ben de gördüğüm hemen hemen her şey ile fotoğraf çektirmeden dönmedim oralardan:)



İlk akşam yemek mekanımızı seçerken hiç zorlanmadık!
Thassos'da akşam yemeği vakti yaklaşınca nerede uzo içeriz ve yanında kalamar karides şöyle nefis Greek salata ile nasıl mest oluruz diye mekanlara bakarken müziğin sesine kendimizi kaptırıp Alexandra's Tavern kapısında bulduk kendimizi..

Mekan son derece salaş ama bir o kadar keyif doluydu! Mekana adını veren Alexandra'yı bir taraftan sirtaki yaparken görebilir diğer taraftan masanızdan sipariş ederken bulabilir hatta bu da yetmezmiş gibi eline mikrofon alıp şarkı söylerken bile görebilirsiniz.
Aynı şekilde kızı Nelly'de iyi bir müzisyen fakat Tavernaları içinde arı gibi çalışıp gece sonunda piyanosunun karşısına geçerek kulaklarımızın pasını siliyor!
Burada benim de şarkı söylemişliğim var arzu edenler buradan izleyebilir!



Yukarıda görmüş olduğunuz kafe sahilde bir otele ait buraya da plaja girmek için gitmiştik.
otel acaip güzeldi ve yine çalışanları harikaydılar!
Adı ise By The Sea Luxury Suites

Thassos yazıma vedayı elimdeki bu deniz yıldızı ile etmek istedim.
umarım keyifle okumuşsunuzdur ve keyif almışsınızdır.
Beni instagram'da @onurollstyle takip etmeyi ve Youtube kanalıma abone olmayı unutmayın!!



























0 YORUM