Merhaba Güzel Vatanım - Film


Merhabalar herkese, bugün sizlere 25 Ekim'de Cemal Reşit Rey'de gerçekleşen ve galasında bulunmaktan mutluluk duyduğum harika bir belgesel tadında filmden bahsetmek istiyorum.

Merhaba Güzel Vatanım

Nazım Hikmet ve Ahmet Ümit'in hayatından kesitler sunan, yaşadıkları zorlukları, ayrıca güzellikleri de gözler önüne seren izlemeye doyamadığım eser...

Yönetmenliğini Cengiz Özkarabekir'in üstlendiği, senaryosunu Ahmet Ümit'in yazdığı filmin baş rollerinde Yetkin Dikinciler, Serkan Altıntaş, Pelin Batu, Berna Laçin, Levent Üzümcü, Umut Beşkırma, İskender Bağcılar, Mehmet Tokat, Alper Türedi, Kutay Şahin, Adnan Kürkçü, Ayhan Bozkurt, Edis Atiker, Enes Kava gibi usta ve genç isimler de rol alıyor. 
Ahmet Ümit Ve Nazım Hikmet'in gerçek hayat hikayelerinden yola çıkan film, Nazım Hikmet'in Moskova'ya gidişi ve Ahmet Ümit'in Gaziantep'ten Moskova'ya uzanan fırtınalı hayatlarını konu alıyor.Kimi zaman düşündüren, kimi zaman üzen, kimi zaman da yüzlerimize tebessüm yerleştiren filmi izlerken bir an bile sıkılmadım.Bittiğinde ise sanki beş dakikadır izliyormuş hissine kapıldım.
Gerek kostümler, gerek senaryo gerekse 150 kişilik kadro ile seyircinin beklentisini kesinlikle karşılayan bir film izledim.Bu filmi izledikten sonra her iki yazar ve de o zamanlar hakkında ne kadar az şey bildiğimin farkına vardım.Belki sizler için de aynı şey geçerlidir. Ben de bu düşünceyle ulaşabildiğim kadar çok kişiye ulaşıp bu filmin izlemelerini sağlamak istiyorum.
Oyuncuların performansları da beni filmin içine, o yıllara, o şartlara alıp götürdü.Sanki ben de onlarla o zorlukları, o zamanları yaşadım...Kostümler, mekanlar ,sahneler o kadar doğal ki insan başka türlü hissedemiyor.

İçinden ancak üzülüp hayıflanmak geliyor maalesef yaşanan zor yıllara...
O zor zamanlarda, iki yazarın da sanatın iyileştirici yönüne sarılmalarını, başarılarını, yükselmelerini, hala umutla ,inatla hayata tutunmalarını da anlatan eser, hayat kısadır sanat uzun inancıyla herkese umut aşılıyor..İki insanın yaşadıkları zamanların da etkisiyle nasıl birer usta sanatçıya dönüştüklerini de gözler önüne seriyor

Merhaba Güzel Vatanım 1 Kasım'dan itibaren sinemalarda.


Umarım sizler de izler, beğenir ve tanıdıklarınıza önerirsiniz.Kesinlikle izlemeniz gereken belgesel tadında bir film olmuş.Emeği geçen herkesin emeklerine sağlık...
Sanatla kalın, Feyza Tanyolaç



0 YORUM